AssurMed

Wij stellen alles in het werk om de medische kosten van onze klanten zo snel mogelijk terug te betalen. Zo wordt maar liefst meer dan 90% van de terugbetalingsaanvragen binnen de week terugbetaald, en 97% binnen de twee weken!

Met AssurMed, het resultaat van ons samenwerkingsproject met Assuralia (Beroepsvereniging van verzekeringsondernemingen) en Belgische zorgverstrekkers, gaan we nog een stapje verder. Dankzij deze service geniet je van een nog snellere terugbetaling van je bezoeken aan huisarts, tandarts en kinesist1.

Hoe werkt het?

Je zorgverlener stuurt de gegevens van je getuigschrift voor verstrekte hulp naar het AssurMed-platform (beheerd door HealthConnect). Met de barcode die op je getuigschrift staat, kunnen wij jouw gegevens meteen digitaal ophalen en je kosten verwerken2. Vandaar dat de behandeling sneller verloopt. Let wel: hiervoor dien je eenmalig je uitdrukkelijke toestemming te geven via assurmed.be.

Bezorg ons wel nog steeds je medische kosten (=getuigschrift voor verstrekte hulp of een bewijsstuk van betaling). Dit kan makkelijk en snel via de DKV App of via My DKV.  

Als je een account hebt op het gezondheidsportaal Helena, dan kun je daar je toestemming geven. Op het Helena-portaal dien je je medische kosten van je bezoek aan de huisarts, tandarts of kinesist1 toe te wijzen aan DKV. Hierna verwerken wij je kosten2.

Bekijk hier het korte animatiefilmpje om te weten hoe je AssurMed kunt gebruiken. 

Voor wie?

Voor iedereen die verzekerd is in een DKV-verzekering ambulante zorgen en/of een DKV-hospitalisatieverzekering (voor ambulante medische kosten tijdens de contractuele pre- en posthospitalisatieperiode of ambulante medische kosten gelinkt aan Zware Ziekten) en/of een DKV-tandverzekering.

 

Welke medische kosten?

Het gaat om ambulante medische kosten naar aanleiding van een bezoek aan huisarts, tandarts of kinesist1. Deze kosten worden gedekt binnen onze tandverzekeringen, verzekeringen ambulante zorgen en/of binnen onze hospitalisatieverzekeringen (als deze binnen de contractueel voorziene pre- en posthospitalisatieperiode vallen of als het om kosten gelinkt aan Zware Ziekten gaat).

Meer info vind je op assurmed.be. Je kan ook altijd je verzekeringstussenpersoon of DKV contacteren. Of misschien vind je wel een antwoord bij onze Veelgestelde vragen (FAQ)?

 

 

1Kinesisten zullen de software voor de verbinding met AssurMed in de loop van de komende maanden installeren.

2Alle gegevens die door de database van Assurmed gaan, worden versleuteld en via een beveiligde verbinding doorgestuurd naar de betreffende verzekeraar, die de gegevens kan ontsleutelen.