DKV-agent Vlaams Brabant Intermédiaire en assurances Agent lié Bram Vandamme | +32 (0)25861666

Faq

Hoe werkt AssurMed?

  1. Geef eenmalig je expliciete toestemming op assurmed.be
  2. Vraag tijdens je bezoek aan je zorgverlener (huisarts, tandarts of kinesist1) om een getuigschrift voor verstrekte hulp. Dit is nodig om je terugbetaling aan te vragen. 
  3. Bezorg ons na elk bezoek je medische kosten (= getuigschrift voor verstrekte hulp). Dit kan makkelijk en snel via de DKV App. Met de barcode die op je getuigschrift staat, kunnen wij jouw gegevens meteen digitaal ophalen en je kosten verwerken2. Vandaar dat de behandeling sneller verloopt. 

Bekijk hier het korte animatiefilmpje om te weten hoe je AssurMed kunt gebruiken. 

Let wel: er is een alternatief voor de procedure die hierboven wordt uitgelegd. Als je een account hebt op het gezondheidsportaal Helena, kun je daar je toestemming geven. Op het Helena-portaal dien je je medische kosten van je bezoek aan de huisarts, tandarts of kinesist1 toe te wijzen aan DKV. Hierna verwerken wij je kosten.

Meer info vind je op assurmed.be. Je kan ook altijd je verzekeringstussenpersoon of DKV contacteren. Of misschien vind je wel een antwoord bij onze Veelgestelde vragen (FAQ)?

 

1Kinesisten zullen de software voor de verbinding met AssurMed in de loop van de komende maanden installeren.

2Alle gegevens die door de database van Assurmed gaan, worden versleuteld en via een beveiligde verbinding doorgestuurd naar de betreffende verzekeraar, die de gegevens kan ontsleutelen.